بهترین روغن برای تقویت ناخن

1. ناخن‌هایتان را مرطوب نگه دارید
در شرایط عادی و قبل از کرونا لازم بود که روزانه حداقل دو بار دست‌هایتان را با استفاده از کرم مرطوب کنید تا مانع از خشک شدن پوست شوید؛ مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها هم بر همین روال بود تا اینکه پاندمی ما را با پدیده شستن مداوم دست‌ها تا مرز سفید شدن پوست آشنا کرد. در چنین شرایطی طبیعی است که تعداد دفعات مرطوب کردن ناخن‌ها هم مثل دست‌ها باید به مراتب بیشتر شود و استفاده از بهترین روغن‌ها برای مراقبت ناخن جا بیفتد.

خشک شدن ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها به راحتی منجر به ایجاد پوست خشک در اطراف ناخن شده و همین مسئله زیبایی ناخن‌های شما را به خطر خواهد انداخت. برای جلوگیری از ایجاد این وضعیت لازم است کرم مرطوب کننده دست و ناخن تهیه کنید و آن را هر جا که می‌روید به همراه خود داشته باشید؛ از کنار تخت خواب گرفته تا سر کار.

2. مراقبت از ناخن در برابر هوای سرد و گرم
هر بار که هوا خیلی سرد یا خیلی گرم می‌شود، باید میزان مراقبت از ناخن‌هایتان را افزایش دهید؛ چون این شرایط منجر به آسیب دیدگی ناخن‌ها می‌شود. هوای سرد و گرم، خشکی بیش از حد پوست اطراف ناخن را به دنبال خواهد داشت و این مسئله منجر به زبر شدن و زیبا به نظر نرسیدن ناخن‌های شما می‌شود. بنابراین در هوای سرد، دستکش‌های گرم و محافظ به دست کنید و در هوای گرم از دستکش‌های نازک نخی کمک بگیرید.

3. ابزارتان را به موقع عوض کنید
یکی از روش‌هایی که منجر به سالم ماندن ناخن‌ها می‌شود، داشتن ابزارهایی مثل سوهان ناخن یا ناخن‌گیر مناسب است تا بتواند کمترین آسیب را به ناخن‌های شما وارد کرده و آن‌ها به بهترین شکل ممکن فرم دهد. متاسفانه بعضی از خانم‌ها نمی‌دانند که سوهان‌ها هم بعد از مدتی ممکن است کند شده و موقع سوهان کشیدن باعث آسیب دیدن ناخن‌ها شوند؛ بنابراین برای مدت زمانی طولانی به استفاده از یک سوهان ادامه می‌دهند. پیشنهاد ما این است که سوهان ناخن‌تان را هر از چند گاهی و بسته به میزان استفاده عوض کنید و سراغ گزینه‌های جدیدتر بروید.

4. استفاده از محصولات تقویتی ناخن
از آنجایی که نرم و شکننده شدن ناخن‌ها یک مشکل جهانی است، برندهای معتبر زیادی برای حل کردن این مشکل دست به کار شده و محصولات مراقبتی بسیار خوبی را ارائه داده‌اند. این محصول در شیشه‌ای لاک مانند قرار دارد و حاوی انواع ویتامین‌های آ، ب، ای و سی است. این محصول را باید روی ناخن‌های تمیز و بدون لاک بزنید و تا زمانی که ناخن‌های آسیب دیده شما ترمیم شوند، به استفاده از آن ادامه دهید. جالب است بدانید که تقویت کننده ناخن سیترای باعث ماندگاری بیشتری لاک بر روی ناخن‌های شما نیز خواهد شد.

5. بدون دستکش ظرفشویی هرگز!
در طول روز گاهی پیش می‌آید که دیدن تنها یک بشقاب یا لیوان برای شستن تنبلی را در افراد بیدار کرده و باعث شود فکر کنند برای شستن یک تکه ظرف که نیازی به دستکش نیست؛ واقعیت اما این است که برای مراقبت از ناخن به هیچ وجه نباید بدون دستکش ظرف بشویید؛ حتی یک قاشق ساده را. زمانی که ناخن‌ها در معرض تماس با هر نوع شوینده‌ای قرار بگیرند، آسیب‌های بعدی قابل پیش‌بینی خواهد بود. بنابراین رقیق بودن مایع دستشویی یا هر اندازه دوستدار پوست بودن آن بهانه‌هایی هستند که منجر به بالا رفتن ریسک ورقه ورقه شدن ناخن‌ها و زود شکستن آن‌ها خواهند شد. اگر هم به هر دلیلی مجبور شدید بدون دستکش ظرف بشویید، حتما بعد از آن سراغ بهترین روغن‌های مراقبت از ناخن بروید تا رطوبت را به ناخن‌هایتان برگردانید.

6. بهترین روغن‌ها برای تقویت ناخن را انتخاب کنید
یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن ناخن‌هایی محکم و سالم استفاده از بهترین روغن‌ها برای تقویت ناخن است که باید در روتین مراقبت از دست و ناخن شما قرار بگیرد. روغن‌ها می‌توانند به راحتی رطوبت از دست رفته را به ناخن‌های شما برگردانند و با مواد معدنی‌شان، ناخن‌های شما را به خوبی تغذیه کنند. یکی از بهترین ها، روغن تقویت کننده و استحکام بخش ناخن اکسپرت ایج آردن است  این روغن تقویتی به راحتی ناخن‌ها را با مواد معدنی مفید تغذیه کرده و رطوبت مورد نیازشان را فراهم خواهد کرد. روغن زیتون، روغن جوانه گندم، روغن گل گاو زبان، روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا، چندین روغن به کار رفته در این محصول بی‌نظیر آردن هستند که با قرار گرفتن در کنار ویتامین E منجر به تقویت حداکثری ناخن‌ها، سلامت و رشد بیشتر آن‌ها خواهد شد.

7. دوش گرفتن با آب گرم ممنوع
در پایان یک روز خسته کننده با انواع خبرهای کرونایی، گرفتن یک دوش آب گرم لذت زیادی دارد؛ اما نه برای سلامت ناخن‌های شما. اگر دست‌های شما مدت زمانی طولانی در آب گرم قرار بگیرد، ناخن‌هایتان سست و شکننده خواهند شد و به ویژه کار مراقبت از ناخن بلند برایتان بسیار سخت‌تر می‌شود. بنابراین بهتر است چه هنگام حمام کردن و چه زمان شستن دست‌ها از آب ولرم کمک بگیرید. در غیر این صورت با دستانی خشک و ناخن‌هایی شکننده رو به رو خواهید شد.

8. از بهترین لاک‌ها استفاده کنید
لاک ناخن، مستقیم با بدن شما تماس دارد و حتی ممکن است بعضی از مواد به کار رفته در آن از طریق ناخن شما جذب بدن‌تان شوند. به همین دلیل است که خرید لاک ناخن از هر برند ناشناخته‌ای مجاز نیست؛ به ویژه لاک‌های ارزان قیمتی که این روزها در بازار زیاد پیدا می‌شوند.

برای حفظ سلامت ناخن‌ها و تقویت آن‌ها سراغ بهترین برندها بروید و از امن و ضد سرطان بودن مواد تشکیل دهنده آن‌ها مطمئن شوید. ممکن است قیمت لاک بعضی از این برندها کمی بیشتر باشد، اما کاملا ارزش کیفیت محصول را خواهد داشت. برای مثال برند لاک «کینتیکس» آلمان مدعی ارائه محصولات با کیفیتی است که هم رنگ‌بندی خوبی دارند و هم زود خشک می‌شوند.

9. گاهی به ناخن‌هایتان استراحت دهید
اگر عادت دارید مرتب ناخن بکارید، ترمیم کنید و یا حتی لاک بزنید، به خاطر داشته باشید که تکرار بیش از حد این کارها می‌تواند به ناخن‌‎های شما آسیب جدی وارد کند.

پیشنهاد ما این است که هر از گاهی به ناخن‌هایتان استراحت دهید و شروع به تقویت آن‌ها کنید. کسانی که مرتب ناخن می‌کارند، بعد از مدتی با ناخن‌های بسیار نازک و نرم رو به رو خواهند شد و کسانی که خیلی از لاک کمک می‌گیرند، متوجه تغییر رنگ ناخن‌هایشان و احتمالا زرد شدن آن‌ها می‌شوند. بنابراین گاهی توقف کنید و با استفاده از روغن‌های تقویت ناخن و استراحت دادن دست‌ها، به بدنتان فرصت ترمیم بدهید.

10. اهمیت استفاده از لاک پاک‌کن مناسب
همانقدر که استفاده از لاک ناخن باکیفیت مهم است، استفاده از یک لاک پاک‌کن مناسب هم اهمیت دارد. خرید لاک پاک‌کن از برندهای نامعتبر و ناشناخته ناخن‌های شما را در معرض آسیب دیدگی جدی قرار می‌دهد. استفاده از محلول‌هایی مثل استون صنعتی که برای استفاده در صنایع ساخته شده به جای لاک پاک‌کن‌های رقیق شده و استاندارد، بافت رویی ناخن شما را از بین می‌برد و ممکن است مواد شیمیایی مضر را وارد بدنتان کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *